Scenariusz LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
TEMAT: Wcielamy się w mistrzów olimpijskich.
Cele główne : zachęcenie do uprawia sportów zimowych,
upowszechnienie wśród uczniów wartości i zasad olimpizmu,
przedstawienie i wyjaśnienie symboli ruchu olimpijskiego
- Umiejętności – uczeń biega szybko na dystansie 12 m i rzuca do celu piłeczką plantową do pojemnika z odległości 3 m; jeździ leżąc na brzuchu na desce rehabilitacyjnej; współdziała z partnerem poruszając się na dwuosobowych nartach; potrafi grać w unihoca.
- Wiadomości – uczeń zna: pięć zimowych dyscyplin olimpijskich,
-zna zasady współpracy indywidualnej oraz zespołowej,
-wie, gdzie odbędą się najbliższe ZIO,
-zna symbole olimpijskie
- Sprawność motoryczna - psychomotoryczność - kształtowanie szybkości, zwinności, orientacji przestrzennej, koordynacji i reakcji na sygnały akustyczne, równowagi, koncentracji
- poprawi koordynację wzrokowo – ruchową
- wzmocni siłę mięśni obręczy barkowej, nóg
Cele wychowawcze : zna znaczenie i zasady wzajemnej pomocy i kontroli podczas lekcji.
- dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących,
Metody realizacji zadań ruchowych - zabawowo-naśladowcza, , zabawowo – klasyczna, pokaz
przekazywania wiedzy - pokaz i objaśnienie ;
Miejsce ćwiczeń : sala lekcyjna z tablicą interaktywną, sala gimnastyczna
Czas trwania : 90 minut
Data: 6.02.2018
Klasa: IV-VI
Ilość ćwiczących : 8
Przybory i przyrządy : tablica interaktywna, pachołki, kije do unihoca, pojemniki, piłeczki palantowe, deski rehabilitacyjne, narty dwuosobowe
Przebieg:
1. Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności.
2. Przedstawienie celów i zadań lekcji.
3.Przejście do sali lekcyjnej.
4. Obejrzenie prezentacji multimedialnej nt. symboli i olimpijskich (znicz, flaga, przysięga, kółka olimpijskie, wybitni olimpijczycy-Polacy,miasta gospodarze)
5.Wypowiedzi uczniów dotyczące znanych im dyscyplin zimowych.
6.Prezentacja wszystkich 15 zimowych dyscyplin sportowych rozgrywanych na IO w Pjongczang) - film.
7. Quiz Co to za dyscyplina sportu (na podstawie zdjęć lub opisu słownego).
8. Przejście na salę gimnastyczną i ogłoszenie wyników quizu sportowego.
9.Prezentacja rysunkowych symboli niektórych dyscyplin zimowych i rozegranie zawodów w przedstawionych dyscyplinach:
saneczkarstwo (wyścigi rzędów na deskach rehabilitacyjnych)
biathlon (bieg po prostej zakończony rzutem piłeczką do pojemnika; kto nie trafi dodatkowy dystans do przebiegniecia)
bieg na nartach (chód na nartach dwuosobowych)
hokej na lodzie (mini turniej w unihoca)
10.Ćwiczenia uspokajające i oddechowe, przypomnienie miejsca ZIO 2018
11.Wysłuchanie informacji nauczyciela dotyczących przebiegu lekcji i pracy uczniów.
12.Zadanie domowe dla chętnych: Napisz nazwiska pięciu reprezentantów Polski oraz dyscypliny w jakich starują w Pjongczang.